Sunday, April 10, 2011

terima kasih.


Aku tak tau nak cakap pe,, bile aku try bukak page dye tadi,, tak boleh,, aku try la lagi,, tapi still tak boleh. Aku try bukak kat kawan aku punye fren list and cari name dye, tapi still tak boleh, kali ni bukan tak boleh, tapi dalam fren list tu takde pun name dye, then aku try bukak kawan dye punye fren list, still takde name dye dalam senarai tu, aku tengok la kat wall budak tu, kot kot ade dye post pape ke, tapi takde jugak. Then aku gi kat page adik dye, tengok kat list family tu, ade name dye, tapi aku tak boleh nak bukak. Then aku cam dah start rase sumthing yang aku pun tak tau lah rase ape, aku gi tanye sorang membe dye ni, aku tanye, “ey, dye delete acc fb dye ke?” then kawan dye reply, “jap eh, aku cek,, ermm, aku boleh je,, dye block kot,,,”. 

Ye, dye block,

aku tak tau la, tapi aku rasa macam nak nangis. Aku nangis, tapi aku tahan tahan. Sebab aku tak tahu ape perasaan aku sebenarnye. Patut ke aku nangis? Patut ke aku nangis kalau aku yang mintak dye block aku?  Patut ke aku nangis bile dye buat macam tu? Patut ke aku nangis pasal dye? Patut ke??? I’ve tried to stay smile but I couldn’t. tears rolling down my cheeck as I slammed my body onto the bed. Aku nangis.

Aku tak tahu nak buat ape lepas nih. Aku tak tahu, aku dah tak boleh nak contact dye, sekarang nih, nak tahu pasal lyfe dye yang sekarang pun dah tak boleh. Ape patut aku buat? Aku dah macam ter lost contact dengan dye even actually ‘symbolicly lost contact’ laa,,,

Ye,, memang aku pernah cakap kat sorang membe aku nih, suruh cakap kat dye, block la aku. Aku nak dye yg block aku, ape motifnye? Sebab aku dah tak tahan tengok kat news feed aku semua status2 dye yang aku tak boleh nak comment even nak like pun, dan semua status2 orang lain yang dye sukarela comment. Tapi bile status aku, dye tak comment pape pun. Bukan la aku nak dye comment semua status bodoh2 aku. Tapi aku nak sumthing yang menunjukkan dye masih amik tahu la gak pasal life aku. Aku jadi sedih tahap giban bile dye buat camtu, sebab tu aku nak dye block aku. Aku pun tak tau nape aku bukan aku je block dye.

Dan sekarang,,, semuanye macam dah berakhir,,,macam dah tak boleh nak buat pape lagi, aku macam dah hilang segala galanya. Aku rase macam aku di tolak ke railway keretapi. Nape kau tak bunuh je aku ni??? Nape kau tak bagi aku mati je??? Kenapa kau nak bagi aku lalui semua saat yang menyakitkan nih??? Aku tak faham lah,,, apa salah aku kat kau??? Ape??? Cakap lah, aku tak boleh terima sesuatu yang tiba tiba jadi tanpa sebab. Everything comes with own reasons. Ya Allah,,, aku betul betul tak faham kenape,,, kau faham tak,, aku tak faham!!! Ape salah aku weyy,, cakap la,, ape salah aku???

Kalau tetiba kau amek tindakan memblock aku ni atas dasar kau terima “ amirah nadia poked you.” Plisssss laa,, bukan aku yang buat,,, sumpah,, it just misunderstanding. Aku tak nak salahkan sape sape kat sini sebab aku tahu kawan aku tak sengaja. Tapi takkan sebab tuh? Kalau ikutkan, aku nak tenye daripada dulu lagi, yang bile tyme kau tibe tibe tak nak contact aku langsung. Lansung. Lansung!!!!

Babi, aku dah cukup dah kecik hati sepanjang 3 hari lepas, dan sekarang, kau tambahkan lagi. Baguslah, kan aku dah kate,, hati aku ni memang takde sape yang jaga,, aku sendiri tak terjaga.

"maybe this is the time to forget about him,"

thanx yanaa for those words. tapi kau tahu ape yang kau cakap ni kan? maybe aku boleh angkat sekotak air mineral yang berat dari aku tu, maybe aku boleh angkat kuali yang besar macam nak kacau dodol tu banyak kali, mungkin aku tak takut nak masuk toilet sorang sorang, maybe aku boleh duduk dekat seat depan dalam teksi. maybe aku boleh try rasa nak bawak lagi motor even dah pernah eksiden sekali. tapi aku just seorang manusia,,, perempuan plak tuh, hati kaca. benci ahh perempuan!!! kau pun paham kan yanaa,,, we just having the same situation tapi maybe kau lagi bertuah sebab kau tak selemah aku. maybe. 

thanx jugak kepada met, sebab jadi orang first yang tau aku kene block dengan dye, and try meng chill kan aku, and thanx jugak kepada wan meon sebab cube memnyedapkan hati aku dengan memberi andaian kenapa dye block aku dengan lawak bodoh gila kau even andaian tak logik langsung. sorry gak sebab aku tak boleh nak message, kedit dah habes, hoho. miskin.

okay. lets chill. jom layan lagu oh carol. google sendiri. tak reti kasi link. noob. haha. lagu ni,,, aaa, nanti la aku cerita mane aku dapat lagu ni k? haha. aku tak nangis okay. *tak nangis lagi okay.*

3 comments:

hanisa sabrina said...

eh , sabar eh mira.

mungkin takdir Allah putuskan dia dgn engkau. Tkdir Allah untuk temukan kau dgn seseorang yg JAUH LEBIH BAIK drpd dia.

takpe. mungkin hr ni dia boleh buat kat kau mcmni . tapi esok lusa mungkin dia pula yang terkena.

Anonymous said...

relaxx, it's his loss lah kan :)
kumbang bukan sekorr

MIRA said...

haha. thanx,, sab and anon, tapi aku tk nak dye kena balik, nanti kesian kat dye, haha. xpelah, dah tak sedih lagi, *kott* haha.

PENUNGGU