Monday, April 4, 2011

mimpi hanyalah mainan tidur semata mata kah?

mimpi. ni bukan mimpi yang impian, harapan, angan angan tu tau. ni mimpi yang tyme tido tuh. so, ape tu mimpi? okay, ade orang cakap, mimpi tu ape? mainan syaitan ea? haa, camtuh la, tapi bukan semua, habis, mimpi yang nabi yusof tafsir tuh, ekh, nabi yusof ea? aa, ye la kot kan, dye kan yang pandai tafsir mimpi tu kan? hmm, so, penah tak korang tafsir mimpi korang? atau korang suke tak tafsir mimpi korang?


aku suke and buat.


tapi tu tafsiran cikai cikai aku je lah kan, bukan nye memang tepat pun, hahaha. itu pun kalau esok pagi aku masih lagi terkesan dengan mimpi tersebut. hahaha.


kenape buat kalau tau tak betul???


aku suke buat camtuh untuk menyedapkan hati aku sendiri dan menjawab kemusykilan aku terhadap 'kenapa aku mimpi tersebut?' dan memberi konklusi terhadap mimpi tersebut. hahahhahaha. gila kan? tapi tu yg aku buat...

so, asal aku citer pasal mimpi nih? haha, takde, hari sabtu hari tu, 2 APRIL hari tu, office bapak aku ade buat gathering dinner untuk semua staff la, ni pun kire hari keluarga staff sekali la. so aku pun pergilah, dengan terpaksanya. nyampah tau tak, da la sume orang besar. ade pun budak kecik kecik je, ye la, budak baye aku mane minat en nak gi tempat2 berkenaan. masa tengah jalan nak ke meja kami, ade seorang, eh dua orang sebenarnye, tgah pandang aku sambil senyum senyum. PEREMPUAN OKAY. jadahnye laki nakk senyum kat aku,, hahaha. aku pun senyum la balik, senyum gila gila, as if kitorang memang kenal la. tapi dalam hati aku kate? 'damn! who are those girls? aku tak kenal pun, tapi cam familiar lah!'

so, mase duduk makan, aku asik pandang dorg je, nak try kenal, then, ade sorg budak tu senyum, lesung pipit dye,, memang familiar, cantik plak tuh, tapi sape?????

then, mase on the way jalan nak blah ke pintu utama RESTORAN NELAYAN tersebut, aku lalu lagi dekat meja dorang, so, drpada aku tertanya2 cam bodoh, baik kau gi tegur en, sekali,, ouhh, aku ternampak mak dorang, ekh, ni memang cam kenal, aku tengok muke sorang sorang dan,,

aaaaa,,, laaa,, ya ALLAH,, ALIA & AIN ke nih??? ya ALLAH,, laennye dah sekarang, adoi...

haha, naseb baek dorang kenal aku jugak, hadoiihh,, so, mase dalam kereta, aku terus ucap ALHAMDULILLAH. why? bukan la sebab kekenyangan, tapi, aku rase mimpi aku yang selama ni memang betul. yup, aku pernah mimpi dorang. terkesan lagi kat aku sampai ekarang mimpi tuh. then, betullah, ALLAH nak bagi aku jumpe dorang kot,,,

sebab nanie penah cakap,

"kalau kita mimpi seseorang nih, maknanye, dye nak jumpe kite,"

hahahaha, hmm, mungkin ade kemungkinan, tapi mungkin juga tak, sebab aku asik dan kerap dan aku tak tau perkataan yang lebih dari kerap, mimpi dye. tapi,, hmmm, xpelah, zzzzzzzzzzzzz. okay, pliss drop this issue.

as conclusion,, tak kesah lah kita suka atau tak nak tafsir mimpi kita tuh, tapi jangan terlalu percaya sebab maybe jadi tahyul sebab aku memang tak percaya tafsir2 mimpi yang mengarut macam, "kalau kita mimpi ular,, maknenye ade orang nak datang meminang! " bhahahahaha. pandai pandai je, ape kene mengena ular dengan meminang? macam sesuatu benda yang teruk je meminang tuh. hahahha. k, thats all. tata.

muke bosan gila tggu nak balik, dah lah muke cam berminyak, siot je.

kalau senyum tak ikhlas baek tak payah snap.

hihi, name dye fatin, dye masuk pertndgan pkaian beragam. comey je.

2 comments:

iliana sabrina said...

oit oit..mcm knl je tudung tuh :)..lpe sweater tuh skali!

MIRA said...

hahahaha. gud,,,

PENUNGGU