Friday, April 15, 2011

hipokrit : elok ke tak elok?

hipokrit : (orang yang) berpura-pura berperangai (berkelakuan, bersifat, dll) baik, (orang yg) memperlihatkan keadaan diri yg berlainan drpd yg sebenarnya, munafik
hypocrite : person who pretends to have opinions which he does not have or to be what he is not.

woww, takutnye yg maksud bahase melayu tu, munafik?? errr,, hahaha.

okay, asal ngan hipokrit nih? aku hipokrit ke? hhaha, yup, maybe, sometimes, but not most of the time. seriously.

okay, why people have to be a hypocrite?
  1. selalunye untuk menjaga hati. you know, for example, your friend likes something you dont like, and when she/he asked your opinion about that hoping that you may like it too, and you just said, "yes,, woww, i love it,"=,=' *to all my friends, i really hate it, please just be honest, no need to did this to me,,*
  2. untuk menghormati, okay, this is what happen to me just last week,i mean all of us, (my friends that had a sleepover at Ecah's house) kadang kadang, untuk menghormati budaya dan adat di satu satu tempat, kite harus menjadi sedikit kind of hypocrite, it is not hypocrite actually, it just more to, 'masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang kerbau menguak,'  yeah,, mase kat sane, those yg free hair kene always pakai tudung, those who kurang sopan like me, have to really mind the manners. sebab tu kawasan kampung yang da real kampung one! -ouh, we're so sorry, ecah and the villagers.
  3. untuk menjadi yang terbaik di mata someone. yeah, selalunye, kite akan buat macam ni dekat crush kite an?? ye la,, okay, imagine that time when your crushed said he/she want to know you, whoaaa, is that great??! and yess,, tetibe kite akan berubah perangai, menjadi lebih ayu, sweet, baik and untuk laki plak, tetibe jadi macho gila, gentleman bagai, pijak semut pun tak mati and somehow, at their back, kita berbeza dari ape yg kita tunjukkan depan dorang.  why we need to act liked this? *ceh, cara cakap cam tak pernah buat lak* ntah la, bagi aku, aku rasa lah,, i am truly me in front of him. really true me, sampai dye pun da tak suka,, woowoo. dah drop this mira. =,= 
  4. hipokrit dalam friendship, or any kind of relationship. aku tak tahu lah nak describe or label jenis macam ni, tapi sumpah aku bencilah, ia lebih kurang macam ni, " ei, menyampah gile budak tu, dah la hipokrit, dye saje buat camtu sebab nak jadi geng ngan buak femes," or "ey, sial la minah tu, kau tau, dye bukan betul pun nak kawan ngan kau, dye nak duit kau je, belakang kau dye kutuk2 kau," or yang seangkatan dengannya. eh, asal aku gune 'minah' ni? ntah, sebab maybe aku rase laki jarang kot buat macam tuh, tak pun sebab aku takde membe laki sangat, hahahahha. *okay aku rase yg second tu lah.= ="*
so, bagus sangat ke hipokrit ni? ntah, kalau nak cakap aku tak pernah hipokrit, tipu lah, cume maybe hipokrit aku yang paling banyak adalah hipokrit number 2 tuh,, and num 1 jugak sikit. num 3 ngan 4 tu aku tak buat rasenye. hahahhaahaha. seyes.  *kottt* haha

well, nah, gambar aku dan kami berhipokrit di rumah ecah kat parit enam, sg besar selangor. wuhooo!

for those who doesnt know what is palaong. this is PALONG. saluran untuk mengairi bendang.

gamba ni kelakar, sebab aku tgh berlari sebab ade semut api gigit. sakit tau tak.

yeah,, hipokrita! ecah je tak hpokrit, dah tu rumah dye, haha. ecah yg pakai kaen batik tu.

lu engat lu cantik ke der??

okay, ni hipokrit. berpura pura menjadi comel yg tak jadi.

the DAMNIANS. ade sorang tak dapat ikot sebab ayah dye tak kasi. :'(

kain batik? woww,, nampak benor hipokritnye tuh. (gaya usop)
6 DAMN. *sorang tak dapat ikut*
p/s : aku segan la ade orang folow aku, nak nak yang macam afif tuh,, saye budak jahat la kalau awak nak tahu. LOL.

    2 comments:

    syairahmohdanuar said...

    kalau org melayu mmg slalu hipokrit sbb nk jge hati.kalau org barat, xde hati dia nak jaga.semua open.HAHA.

    hoi!hebakk lu pakai kain batik :D

    MIRA said...

    hahaha, memang la,, wa memang hebak pakai kaen batik, lu bila nak blaja pakai kaen batik? lol

    PENUNGGU