Wednesday, February 23, 2011

kronologi kisah kau, aku dan segalanya.

WARNING! post yang ditulis ini memang membosankan, jadi anda memang tak digalakkan baca sebab nanti anda akan mencarut carut kebosanan. tapi kalau nak bace jugak, baca la. aku sungguh terharu.


EPISOD 6 - TERAKHIR


"eerrrkkkkk!!! Alhamdulillah,, kenyang gile,,senak perut aku,,"

memang, kata orang, perut kenyang, hati senang. aku pun melangkah dengang senang hatinya mengusung perut yg berat ini melalui susur gajah ke blok asrama...

'mak aii,, jauhnye lahai blok G nih,, asal la dye buat jauh sangat, nak suh aku sendawa kali kedua ke?' rungut hati ku, hati aku, bukan aku.

GB02

huh, sampai gak den akhirnya,,sambil menanggal kasut ku, aku melangkah masuk kebilik dan,,

phhuhhhhh...!

menghempaskan bontot ke katil,,'adoyai,, sedapnye katil,,,seperti kebiasaanku, selepas sahaja aku duduk di atas katil, berlunjurkan kaki, aku akan meraba raba bawah bantal,,mencari telefon mudah alihku.


one message receive

berdebar debar ape yang aku rasakan, ia bukan lagi perasaan seperti dulu,, kali ini, aku agak takut untuk membuka mesej itu, aku takut!


___________________________________________________________________




'mira, apiz xtahu, tapi apiz rasa, apiz dah tak sayang mira lagi,,'



'owh,,,, hmm,,,, so,,apiz dah tak nak lagi la ni???



'Hmm,xnk..Sori,'


'ok,'


 ______________________________________________________________________



serentak dengan menekan butang sent, air mataku terus mengalir, mengalir bagai sungai yang tiada penghujungnya,, deras, sungguh deras. tiada paa yang boleh aku katakan lagi jikalau hati kau memang dah tiada untukku. takkan boleh aku cuba pertahankan lagi kerana cinta memang tidak boleh dipaksa, aku melerakan kau pergi. pergilah, jikalau itu yang kau inginkan, kau bukan kepunyaan kekal aku. aku tahu, pasti satu hari nanti aku akan juga kehilanganmu, walau bukan untuk saat ini.


'K..Sori,apiz hrp mira bley jge dri sndiri..Mira da bsakn..Egt,study rjin2..Taon nie mira spm..N jgn lpe ,salu solat..Dnt be a naughty gurl!!K la,2 jea yg apiz nk psan..Bye2,t8 cre..'
 Sender:
+6012691****
Message centre:
+60120000015
Sent:
23-Feb-2010
01:46:21 pm




ya,, tepat pada masa yang ditunjukkan di atas, itu lah mesej terakhir sebelum aku terpaksa menerima hakikat semua ini...

_______________________________________________________


apiz, kalau apiz baca ni, mira nak cakap, hari ni, 23 FEBRUARI 2011 ni, dah setahun kita takde ape2 hubungan melainkan kenalan*mira xnak sebut perkataan tu. i hate it. apiz, mira nak cakap thanx sangat2 sebab apiz pernah sayang mira b4 ni, n thanx for all da support u gave me, i really appreciate that. semenjak first mira kenal apiz, sampai sekarang, apiz adalah prioriti utama mira. ya, even kita dah xde pape ni pon, jujur mira cakap, mira memang sayang apiz lagi, n i need u all the time in my life. mira tahu, memang mira tak layak untuk disayangi apiz lagi, n mira xpaksa benda tu terjadi. kalau la tiba2, pintu hati apiz terbuka untuk terima mira balik, mira xnak dah macam ni, mira takut jadi macam ni lagi, mira dah xnak nangis lagi. tapi mira still bersyukur kalau memang dah tertulis kita ada jodoh, mira x tolak, tapi kalau untuk bersama balik macam dulu2, mira dah tak larat. 


apiz, mira xpernah rasa air mata mira membazir kalau air mata itu adalah kerana apiz. tapi sekarang mira dah xnak lagi. buat pe mira nak gugurkan air mata mira untuk orang yang mungkin tak pernah buat camtu untuk mira kan?


Muhammad Hafiz Bin Idris, you are such the sweetest thing happen in my life, to have you is a great thing that i ever had, to have your love is like a fairy tale. 


Muhammad Hafiz Bin Idris,,kalau satu hari nanti,, kita memang tak ditakdirkan bersama, satu je mira harap, tolong jangan lupa mira. live your own life, but dont ever forget me. please.


Muhammad Hafiz Bin Idris, kau merupakan perkara paling indah berlaku dalam hidup aku. tapi aku mungkin bukan perkara indah berlaku dalam hidup kau. oleh itu, mulai hari ini, aku dah tak nak cakap aku sayang kau lagi. biarlah Tuhan je yang menentukan nasib aku selepas ini.


aku gembira mengenalimu biarpun masa yang Tuhan berikan tidak lama.
aku tetap gembira.kau hadir dalam hidupku untuk sementara, tapi kesan yang engkau tinggalkan, adalah untuk selama lamanya. aku tak pernah menyesal mengenali insan yang bernama,,,


Muhammad Hafiz Bin Idris


muhammad hafiz bin idris~amirah nadia binti mohd nazari

apiz~mira

cep~amer

hanya sebuah memori


...'terima kasih, apiz'...



THE END.

2 comments:

hanisa sabrina said...

ehhh.sedih :(

MIRA said...

hee~ sab,,
da! jangan sedeh lagi!

PENUNGGU