Tuesday, February 22, 2011

kronologi kisah kau, aku dan segalanya.

WARNING! post yang ditulis ini dan post terakhir yang akan datang memang membosankan, jadi anda memang tak digalakkan baca sebab nanti anda akan mencarut carut kebosanan. tapi kalau nak bace jugak, baca la. aku sungguh terharu.


EPISOD 5

'can we be friend?'

WTF!! ape friend fiend? aku tak penah rasa benci dengar pekataan fiend o kawan o teman o sahabat selama ni, tapi bile kau cakap, aku benci! seolah olah kau pakukan aku kedunia realiti bila kau sebut perkataan tuh.
ya! aku tak dapat terima, aku, bagi kau, hanyalah friend semata2. gila! aku sanggup dah tak kenal kau dari jadi friend kau. buat biase sudah la,tak payah la nak sebut ayat tu ulang2 kali! aku faham la kita dah xde pape! aku sedar! huh!

ya,, kami still ber msg seperti biasa, cume,, aku bukan lagi prioriti dye. ntah, aku rasa xpenah pon!

semasa ketiadaannya,,mungkin ada seseorang datang menawarkan diri untuk menemani,,,,

"aku datang kelas kau tadi,,,aku nampak ade simbol 'A' kat hujung meja tu, kau buat ea? cantik,"

"haha,, kau nampak? hmm,, haah, aku buat? cantikkan? hahahha, puji diri sendiri,"

"haha, ermm,aku nampak,,bawah simbol tu,,ade name,,kecik jea,,name sape tu?"

"haa? ouh,,hmm,,tu  name dye...,"

"ouh,,,,hmm,,bile boleh betukar jadi nama aku?"

HA.HA.HA

maaf Arep,, mungkin belum masenye lagi,, mungkin takkan wujud pun masa tuh, apepon, thanx sangat2 sebab datang hiburkan hati aku, haha, mungkin kau memang hensem dari name bawah simbol 'A' tu, tapi,,,kau telalu baik. tak mungkin sesuai untuk ku,,,bukan aku tidak mahu memberi ruang,, tapi,,hmm,, tanyalah sendiri hati aku, mungkin dia ada jawapan yang lebih baik.

dan apiz,,kita teruskan dengan msg,,dan kdang2 call,,makin lama, makin kerap,,dan aku pulak, seperti biasa,, memerlukan kan kau di setiap ketika, dan paling menggembirakan, kau tetap lagi ada pada saat saat tersebut.
huh,,mungkin kau juga merindui ku seperti mana aku yang sentiasa merinduimu,,harapnyelah..

"hello!"

"hye,,hmm,okay da ready?"

"hmm? ready? ready for what?"

"oit,, kan dah masuk 1 September ni,,,"

"ouh, da pukul 12 ea,,haha,okay, hee~ ready,,"

"so,,,,,,,,,,,,"

haha, dalam beberapa saat sahaja, aku dah menjadi miliknya semula,, syukur kerana Allah masih memberi peluang kepada hubungan kami. akan ku jaga dengan sepenuh hati kali ini! pasti! aku sayang kau sangat sangat, Apiz!

 * * *


Di rumah - dalam bilik - atas katil

aku bebaring sambil mengangkat tangan kiri ku, berada setara dengan mataku,,cantik,,bekilau,,aku suka sangat. jam tangan Casio bertali pink guinea leather terpaut kemas di lengan kiri ku.

...'terima kasih apiz"...

ouh,, tidak lupe juga,,yang itu,, yang becorak kotak kotak bewarna biru cair dan putih. hee~~

...'terima kasih apiz'...

* * *

-2010-

tahun baru menjelang,,,kali ini, aku pula yang bakal mengambil SPM seperti mana kau dulu, cuma, suasananya sedikit berbeza dari ape yang aku jangkakan semasa aku berada di tingkatan 3. ya,, aku akan menjadi calon SPM 2010 MRSM Tun Ghafar Baba! 

"apiz,, apiz punye jam ni dah nak terkotor kotor sikit la,,,sebab mira tulis2,, pastu dye kene kat meja,"

"laa,, yang mira pakai tangan kiri bwat pe,, pakai la tangan kanan,, mirakan tulis tangan kiri, mestilah kotor jadinya,,"

"taknak,, apiz pakai tangan kiri, mira pon nak pakai tangan kiri la,,,,"

"tapi apiz tak kidal,,,tak pelah, ekot suke mira lah tu kan jam mira,,"

hee~~ tak! ni jam kau. aku sayang kau.


* * *

bulan pertama aku sebagai pelajar f5 TGB amat sukar, mane taknye, aku dah le nak kene catch up balik bnde yang belajar tyme f4 tuh. tapi, aku masih ada dye di sisi.tiada ape perlu aku gentarkan selagi dye masih menemani, tak putus putus memberi semangat pada diri.


thank you apiz, i love you.

* * *

'syg, i was thingking that is it u will be my wife?? Hmm,, nk thu x, apiz ase cm kliru sgt yg apiz cinta kn mira tok spnuh ati mira atau pn cintkn mira ckit jea... Dh byk kli apiz fkr psl nie...'

*fully coppied from my inbox. (asal sepenuh hati aku?sepenuh hati dye la, pelik2 je dye ni)


'Hmm,,mira thu x apiz nk jnis pompuan mcmne slme nie?'


'Ntah la..Apiz pn xthu..Apiz dh cbe, tp ntah la..'
'cube ape?'
'Trime mira spnhnye..'

* * *



Woii,,!!
kalau kau nak bandingkan aku dengan Megan Fox,, mmg xla,,
ey, xyah megan fox la,, hot sangat,,amek ni Vannesa Hudgens tu je,, hm,, mmg x jugak la,,
ey, tak yah selebriti hollywood la, amek malaysia je, tu, Lisa Surihani tu? hummph, mmg mimpi la,,
ey, tak yah artis la, amek membe aku je sendiri, tu si Allyn tu,, ahh,, memang haram ah, jauh panggang dari api. apa jadah nye nih????

* * *

oklah, nampakkan tiga siri msg diatas dan satu kata kata ketidakpuasan hati aku? tak perlulah aku menyatakan mesej2 yang seterusnya dan hari2 yang berikutnya,,yang pasti, amat menyentap jiwa.. anda boleh bayangkan tak kedinginan yang kami lalui saat ini? yaa,, tapi aku terpaksa terima, ape yang dye cakap tu semuanya betul! memang takde salah langsung2 lah! dan kau pula, mula rasa macam menjauhkan diri. aku relakan, mungkin kau ingin sedikit ruang untuk bernafas. silakan. itu apa yang kau nak. copp! anda percaya tilik? aku TIDAK sama sekali. tapi dia? tanyalah tuan punya badan sendiri.

* * *

mungkin dengan membawa diri bercuti bersama keluargaku di 'Sarang Helang' ini dapat melupakan beban dan segala masalah serta kedinginan aku dengan engkau memandangkan 'Sarang Helang' sekarang memang panas! tapi,, sejujurnya, percayalah, aku tetap teramat merindui kau. amat sangat.

'hye, i see u wearng ur pink watch in juju's blop..(he mean, blog) So prety that watch...( he mean that watch is pretty) huhu,=)' 

katakan lah kau juga merinduiku seperti mana aku merinduimu. tolong katakan.

Ya Allah. selamatkanlah hubungan kami. sesungguhnya aku amat memerlukannnya dalam hidupku, tiada satu nafas pun yang aku tarik tanpa merinduinya. aku sayang kau lah bongok!!!!

apiz,,,mira sayang apiz...

* * *


 to be continued.

No comments:

PENUNGGU