Saturday, February 19, 2011

kronologi kisah kau, aku dan segalanya.

adehh,, xsangke pulak aku ade orang nak bace. thanx tau. aku terharu. still, aku nak letak warning ni jugak.
WARNING! post yang ditulis ini dan 5 lagi post yang akan datang memang membosankan, jadi anda memang tak digalakkan baca sebab nanti anda akan mencarut carut kebosanan. tapi kalau nak bace jugak, baca la. aku sungguh terharu.

EPISOD 2

Apartment Melur, Bandar Baru Sentul. - dalam bilik.

jigjigjigjigjigjigjigjig*bunyi ape tu? 

hohoho. bunyi LRT, kat stesen terakhir, stesen Sentul Timur. bunyi yang pasti aku dengar tiap pagi petang siang malam. kuat. sungguh kuat. namun, ia masih tak dapat mematikan lamunanku.
aku mengelamun?
ya,,, bertemankan buku Barbie bewarna pink, hadiah johan karangan masa di darjah lima. itu bukan diari. bukan. aku memang takde diari. yekkek. geli aku. itu hanyalah kompilasi kertas yang aku coret contengkan semua dalam hati aku. ingat! bukan diary, sebab dye xde entri yang tersusun. terabur. suka hati aku.

ape yang aku coretkan?

sesuatu yang tak pernah aku dapat luahkan kepada sesiapa pon. mungkin ade iras2, tapi, aku terlalu jujur dgn buku ini. dan tak mungkin sejujur ini pada orang lain. kalau buku tu boleh bercakap tentu skali dye akan cuba memberitahu yang lain, nasib baik, buku tuh xBoleh bercakap, even ade gambar Barbie bermulut di kulit hadapannya.

ya,,,! masa semakin hampir,,,semakin suntuk,, tapi aku masih lagi belum menemui pencarianku.
' dekat sape aku nak cari number dye nih??? '
bertalu talu soalan same diajukan kepada diri sendiri. eh, bukan aku da ade ke number dye? ya! tapi itu dulu, selepas kejadian anum kantoi fon tempoh hari, dye punye fon pon diheret sekali, sim card dye pon diheret sekali. nasib baik dye pon tidak diheret ke JDM sekali. huh. nasib baik kau. 

Hafiz
0123022***

ya, cebisan kertas itu, masih elok berada di tangan ku. dibelek2 cebisan cenonet tuh. tp num ni da xde lagi. tinggal memori je. tinggal kenangan. dan tau ape aku tukar contact name bagi number tersebut dalam fon aku?

*sweetmem0ry*

sebab kau sweetmemory ku! hanya memori manis. arghh! mira! kau macam give up! tak, tapi aku tak berdaye lagi! macam mane aku nak teruskan kalau aku sendiri takde number dye lagi??? dan pastinya sekarang dye sedang gembira bermsg2 dan bercall2 ngan budak tuh. arrggh! ape pon, aku masih jua mahu teruskan niat murniku. aku nak wish dye pada hari jadinye. ya!!

tapi dah nak dekat!!!!! ape pon aku xdapat lagi.

bukan setakat Ayei, Met, semua lah aku dah try cari, dua tu je actually. dah tu je number f4 aku ade. ngek. still aku tak jumpe. tak jumpe bermakne aku akan menangis pada malamya.

12 DISEMBER 2007 

mak aii,, resah, gelisah, macam cacing kepanasan,, sekejap air mata meleleh, aku kesat,, gelabah2, risau2, meleleh lagi, macam mane nih,,,, mane aku nak cari number kau....???

petang - palayground di tingkat 4.
"erm hello, boleh cakap ngan yot? eh, tak, arifuddin,"
" ni kawan dye ye, kejap ea "
sebentar kemudian.
" hello," ya, suare kecil comel itu, kedengaran.
" hye yot, ni mira, amer, hmm, kau ade num CEP tak? plisss"
" eh, asal kau call num makcik aku? mane kau dapat?"

hahaha. ajaib kan? mane aku dapat number mkcik dye nih? ringkas nye cani, ela suke boyot dan mintak num dye dari sape pon aku tak tahu dan aku mintak kat ela dan aku try call, rupe2nye tu number nenek dye dan nenek dye yang sangat baik hati telah bagi num makcik dye kat aku sebab katenye boyot skrg tgh ade dengan makcik dye g mane ntah. 

haa,,, paham? hahaha.sambung balik. so, boyot, telah sent kat aku nombor Faiz AFAK dan Raimi kat aku, dye kate dye xde, mungkin dua makhluk ni ade. dan aku try la satu satu. bermula dengan AFAK. aku hantar msg, tapi xdapat, siap cakap salah number lagi. dan kemudiannye aku cube try Raimi pule tapi dye kate xde.

lihat? nampak? kesungguhan ku di situ? tak membuahkan hasil. dan malam tuh,,, 

tepat pukul 12.00am aku dihadapan buku pink Barbie, menulis sesuatu, yang sangat panjang. belum sempat tulisanku selesai, sebutir titisan air mate jatuh menimpa tulisanku. biarkan lah aku habis kan di sini sahaja, kerana yang pasti,,, bermilion milion lagi titsan air mata akan menghujani bilik ku, di malam yang sangat sangat hening ni. biarkanlah aku, buku pink, dan air mata je menemani sesama sendiri. kerana bagi ku. harapan memang tidak akan muncul lagi. 

13 DISEMBER 2007 - siang - KLCC
aku, adikku, makcikku,dan anaknye kak aisyah dan suraya pergi menghiburkan hati dengan menonton movie Echanted.
ya,, bagi mereka, memang menghiburkan, tapi bagi aku? bagi hati aku? tiada siapa yang tahu. 
dalam pukul 6.30pm aku telah pun kembali berada di atas katilku, dan,,, 
yeah!!!!!!
satu mesej ini dah mengembalikan semangat ku, dari raimi,

0123022***
'ini number adik dye xsilap aku.' msg si raimi.
hmm, patut pon nak dekat same num,, gune line la kate kan.

hahahahahaahha

tanpa membuang masa,,

' hye, erm, ni adek CEP ea? ni kawan dye, boleh tolong wishkan birthday kat dye? thanx'

ini ape yang aku hantar, xpelah, lambat sikit, gune adek dye plak tu, lantak la, janji hajatku tercapai...

' thanx. ni CEP la, sape ni?'

danggggg.

tersentak aku. gila! memang gila. this is so insane man! aku bagai nak jerit sekuat hati! kalahkan deruan roda besi si LRT.
 memang tak ku sangka, tak tahu nak gambarkan perasaanku bagaimana, bercampur baur, gembira, gementar, malu gila aduhh, dan sesak nafas aku.

'erm,, ouh, a,, takde sape pon. takyah la tahu.'

'ala,, cakap je la,,,'

' ermm. mira...'

'ouh, mane dapat num ni? dari Black ea?'

danggggg

*asal pulak dari dye? cis, dye tau kau ade num ni ke? losernye aku,,,

'ermm, xlah, cari kat yellow pages,,,haha'

'yellow pages? tipu, buat lawak plak en,,'


hahaha. memamg aku tipu dah pon, yellow pages tu macam lah ade num kau ngek, hmmm... ya! cube teka keadaan ku ketika itu bagaimana? ya! sungguh sungguh sungguh gembira, mengalahkan budak 3 tahun dapat Tamiya. kami msg ptg tu, tapi ia tak bersambung seperti selalu. cukuplah bagiku. dapat wish bday dye pon merupakan nikmat besar yang patut aku syukuri. 

Ya Allah, kau panjangkan lah umur hambaMu Muhammad Hafiz bin Idris ni.

dan perasaanku pada malam 13 DISEMBER 2007 itu. Puas.

to be continued

No comments:

PENUNGGU