Tuesday, March 22, 2011

entry rojak rojak.(doblea>button>butterfly.)

hye,,humm,, haihhh,, breath in,,, breath out,,,huhhhh. okay, first of all,,, i, amirah nadia binti mohd nazari would like to say a million sorry to the one and only doublea for making you a lil'bit touching,,(* i think the word touching is better than mad rite honey? eh honey? no no no, i mean, my dear double a.) reading my last last post about you and your sayang, gula. i didnt mean to say you 'garang' actually, i know, you're such a sweet nice and cute girl. but,,, haihhh,,, *mira stop. cakap melayu je lahhh senang...

hahahaha.okay.-__-"

okay, sebenarnye saye tak berniat pun nak maksudkan awak ni garang yang macam makcik kantin cerita ninja boy tu.*saje gune saye sebab nampak macam sopan sikit ok.* alahh,, maksud saye garang garang jelus manje la sebab saye mengganggu boyfriend awak. okay? sorry sangat sangat. saya tau awak ni baik, better ahh dari saye kan, of coz la sebab kalau tak gula mesti suka saye, bhahaha. okay, joking je,,,tak mungkin berlaku punye eventhough saye macam malaikat pun,, hahaha.

saye pun tak sangke gula suh awak bace post tuh. sengal betul dye, rase cam nak pijak je. ade ke patut,,, tengok,, awak dah sedeh,, sorry,,, *ekh, asal dah macam berbaur lesbo je nih?* okay, abaikan.

sorry tau. tak sengaje. ini lah akibatnye kacau balak orang kan? dah tak de balak tu buat a care takde balak an? menyampah betul lah kau ni amirah nadia. dush dush dush. alahaiii, okay okay, bukan  kacau pun sanye,, kawan je...adoii, sedeh arr cani,, dah la,,rase nak ter tacing plak. tak nak lah cakap pasal ni...

akhir kata, sorry ea double a.saya sayang kamu. jangan benci saya okay?.



sorry okay?



hmm, dye dah tuliskan.bagus.



haa, ni aku, betul2 bersalah ni,, baek mafkan cepat, haha.



haa, nah, jimmy tu gula, sandy doublea okay.aku,, yg tengah pgg LOVE tuh ok?


* * *


okay. enough with that setori.(story). hmm, hari tu,, ade seseorang nih penah tanye aku,


"duduk lame lame kat rumah ni tak terpikir nak cari boyfriend ke? "


kah kah kah kah. ape punya soalan ni derr? kau dulu cani jugak ea,,? haha, kantoi je,, oklah. sebenarnye,, jauh di sudut hati aku yang suka maen menggatal gatal nih, aku dah tak nak sape sape dah pun. cukup lah yang ade dulu. dah tak larat lagi.

habis zhafir sape? 


zhafir tuh,, hmm,,, nak tahu tak kenapa aku kata aku suka dye?

aku tau ramai org pelik, kenapa zhafir? pelik gila! terkejut gila! *ishh, dalam hati aku nak je cakap, ' abis, takkan kau pulak? kau kan dah ade, logik la sikit baii,' haha. actually bukan lah tu pun sebab dye. sebab dye sanye camni,,,

masa first tyme aku nampak zhafir,, seyes aku kate, aku terkejut gila, sebab muka dye hensem gila nak mampuiihhh. cehh, padahal berselisih je kot tyme tuh, aku dan dan lah nampak full muka dye. hhahaa. tapi betul, dye memang hensem.

then lame lame aku dapat tahu dye lah gerangan yang bertuala hijau di atas pentas tempoh hari, haha, memang nak tergelak, tapi aku teruskan je suka dye, actually kan, bukan suka lah, dye lebih kepada ter amazed dengan muka dye. tapi lebih senang panggil suka je lah.

then tak lame lepas tuh aku dapat tau pasal,,, ehem, ehem,, pasal ni,,,

button. don't laugh!


hmm,, okay, mase first first aku dapat tau, aku terkejut n aku nak tahu cane bende tu sanye,, then bila aku dapat tengok dengan mata kasar aku sendiri, mule mule aku ade tergelak sikit. sikit je la, tapi aku senyap balik, sebab ape yang aku nampak tu membuat kan aku musykil dan tertanya tanya,,

ape bende tuh sebenarnye?
sejak bila bende tu ade?
cane boleh bende tu ade?

dan,, yang paling aku tertanya tanya,,, 

macam mana dye melalui hidup dye dengan ade bende tu? (jika bende tu ade sejak lahir lah)

aku pikir kan bende ni setiap kali teringat dye. haha, mesti korang ingat aku teringat dye setiap mase? tak lah. sebenarnye tak pun. tapi bila orang lain pun dok sebut sebut macam mana wa boleh tak ingat? haha.

okay. sumpah! cehh, maen sumpah2 pulak, tapi betul la, lepas timbulnye persoalan tuh,, ape yang aku rase pda dye bukan lah suka atau ter amazed lagi semata mata. tanpa ramai sedari,, aku jadi simpati pada dye. serius. aku tak tipu.

aku rasa membe2 baik aku penah dengar kot ayat cenggini,

"jangan lah kutuk dye camtuh lagi! tak kesian ke? tak terpikir ke macam mane selama ni dye menghadapi gelak tawa dan ejekan orang sekeliling tentang bende tuh dari kecik hingga besar? pernah tak terpikir macam mane dye menjawab pelbagai pertanyaan tentang bende tuh? pernah tak terpikir betapa berat nye hati mak dye kalau dye berlari sambil menangis memeluk mak dye sambil berkata "mama, sume orang tanye pasal bende nih, sume orang gelakkan zhafir, zhafir tak suka lah,,"atau "mama, bende ni tak boleh nak buang ke? sampai bila zhafir kena ade bende nih?", bayangkan lah ape mak dye nak jawab?? sebak tau tak?? ey, ade perasaan empati lah sikit! tolong lahh,,,"

okay. obviously nampak macam aku lebih lebih je kan? ntah ntah dye tak de pun camtu tyme kecik, aku je yang over, bahahhahahaa. tak kesah lah walau macam mane pun reaksi dye tyme menghadapi bende nih. tapi aku still salute kat dye sebab dye still berjaya menackle soalan demi soalan yang diajukan kepadanye ttg bende uh. ape yg cube aku highlite kan kat sini adalah perasaan EMPATI. tau tak empati tu ape? simpati? bangang! bukan lah, gi a cari dalam kamus. cari dan cube try skali.


okay so, lepas ade perasaan tuh, seyesly, aku dah tak suka suka dye dah. bukan aku benci, tapi aku nak kenal ngan dye, aku nak try cakap cakap ngan dye. aku nak tahu sangat macam mane dye rase selama ni sepanjang ade bende tuh, kalau betul la ape yang aku teka, aku rasa sedeh sangat. and kalau tak, aku still bangge ngan dye, tu je ape yang aku nak dari dye sanye. aku tahu, sampai kiamat pun dye takkan kot suka aku, haaha. aku tak kesah pun. peduli ape aku. haha.

tapi bila pikir pikir balik dengan lebih mendalam, aku dapat tahu bukti yang Allah menciptakan manusia ade kelebihan dan ade kekurangannye, kita merungut rungut tentang kekurangan kita tapi kita tak pernah memuji dan bersyukur dengan kelebihan kita. macam zhafir, mungkin Allah saje je nak uji dye dengan memiliki bende tuh, tapi Allah tu adil, dye ciptakan zhafir mempunyai paras rupa yang cantik.*maksud aku hensem okay*

hmm, so,,ape lagi? say ALHAMDULILLAH sekarang!!!


* * *


okay. so lastly. aku saje je tulis entry berjela jela ni, sanye aku tak tahu pu nak ulis ape tapi yana kata tulis je ape ape. aku pun buat je la,, semata mata nak hilang kan perasaan yang takut menggila nak mati nih!!!



eh? mane datang rama rama nih?? 

dan,, baru aku sedari,, ade banyak lagi rupanya,,,


image dlam perut yg menipu.

dalam,, perut aku,,

cehh, cuak gila lah weii result dah nak kuar esok baii!!!!!!!!


haha. oklah, cakap pasal ni je tetiba dah takde mood. bye bye. doakan aku. doakan kita bersama. terima kasih.

2 comments:

syairahmohdanuar said...

cutenye mira.haha!

eh, goodluck tau result esok!! :D

MIRA said...

haha, thanx, :)

PENUNGGU