Saturday, November 16, 2013

drinking sweet strawberry shake , swallows bitter ginger.

"benda tak boleh nak bahagi-bahagi ni, memang macam tu. jadi you mesti pilih satu,"

terngiang-ngiang kata-kata itu di sebalik cahaya berbalam-balam datang dari lampu bujur sebelah katil tidur.

Ah! Memang susah bila kau buat aku resah setiap kali kucup bibir kau yang basah. Madah apa kau guna hingga buat hati aku berbelah-belah hingga aku hilang tuju arah?

Ah!

Lahanat!

Dan kini aku serba salah. menelan rasa bersalah, betul-betul bersalah.

Habis tiga malam aku jadi pemikir yang berilmu fakir.
Cuba mengusir nafsu dari cinta.
Cuba memadam nafsu yang mengabur cinta yang sedia buta.

Dan akhirnya...

Aku pilih untuk hidup dalam dunia yang dua selagi mampu buat hati rabakku pulih biar untuk seketika.
Selagi aku mampu rasa erti sebenar eskapisma.
Selagi aku mampu campak peluru hujah nista.

Biarkan.
Biarkan aku tanggung sebarang kebarangkalian.
Biarkan aku tanggung segala bentuk sesalan.






No comments:

PENUNGGU