Thursday, December 29, 2011

pelangi.

Ada tujuh warna semuanya. Berbeza, tapi tetap bersama. Macam sahabat. Tapi, terkadang, pelangi itu sendiri memberi maksud yang berbeza pada setiap hati manusia. Bagi aku, dia, pelangi hidupku. Dia, yang aku sayang itu. Ann.

“wey, Aiman, cantik ke dia doe? Mana lagi cantik, dia ke Barbie? Hahaha,”

“Barbie dengan dia? Mestilah…,”

“Barbie?”

“dia,”

“ohh. Yeke,”

“Dia cantik sangat sampai berat gila nak kejar, semput jugaklah aku, bodoh kan aku, Ann?”

“dia tak berhenti?”

“entah, dia macam ni Ann, ‘she’s too near yet so far’,”

* * *

‘kalau aku perempuan tu, aku dah berhenti, pusing belakang, dan pandang kau Aiman. Malang, bukan aku.’

 ‘Ann, you too near, yet so far. If only you could hear this.’


Sayang, hati boleh bersuara, tapi hanya DIA yang mampu mendengarnya. Speak up bro, it isn’t hard at all.  JUST SAY IT.

2 comments:

najwa said...

wah, kau dah jadik CUPID sekarang ye <3<3<3

MIRA said...

lolz

PENUNGGU