Tuesday, May 10, 2011

on you mark, get set,,, no! i'm not ready yet.

aku tak sedia lagi.

mungkin belum masanya lagi aku rasa. tak sangka dah lebih 17 tahun aku hidup. memang nampak macam baru belasan, tapi bila difikirkan secara berapa ramai manusia yang aku jumpa,, kira dah lama lah tu,,,

tu baru kira jumpa, manusia yang datang,, manusia yang pergi,, banyak sangat. tak terkira.

bila macam nih akan membuat kan aku rasa macam, ouh, aku dah besar rupanya 

tapi sebenarnya tak. dari segi mental dan fizikal, zahir dan batin, rohani dan jasmani, semua tak sedia lagi.

mentaliti aku masih macam budak budak aku rasa. (tak yah rasa, tengok belt pon dah tahu, belt barbie)
physically pon tak yah cakap lah. dulu dulu,, masa aku kecik kecik, tengok kakak kakak u, tinggi, aku, haihh,, mungkin sekarang dah jadi trend kot, manusia kecil kecil. ouh, kiranya aku mengikuti trend sekarang lah? bagus.

kawan kawan, sahabat sahabat, teman teman, rakan rakan membe membe yang ada sekarang, semua akan pecah pecah.

jauh terpisah. dah takde gelak gelak bila pandang sesuatu tanpa perlu cakap apa. memang kalau dah satu kepala, benda yang difikir pun, memang sama lah. 

dah tiada teguran kondeman kritikan dan nasihat khas dari membe membe. yang kalau dah kena sekali tuh, rasa macam nak nangis je. tapi itulah kawan, tegur macam tegur adik sendiri, takde cover cover punya.

dah takde pukulan, tempeleng, sepakan tiba tiba tanpa sebab. sebab kalau dah rasa macam nak sepak membe baik tu, sepak je. hahaha.

dah takde nangis sama sama. even lebih kepada gelak gelak lepas tuh. 

dah takde pembantu peribadi, perunding imej, pengurus kewangan dan master mind yang tak bertauliah lagi.
kena pandai pandai lah lepas ni. atau, kalau yg bertuah, dapat yang baru. 

tapi itulah dunia. memang kita sekarang boleh berjanji nak still sama sama, tak lupe siapa siapa. tapi pernah tak korang ucapkan bende yang serupa pada kawan darjah 6 korang? tengok sekarang? masih teguh lagi janji nak sentiasa bersama? mungkin segelintir ada, senang, tengok je bekas bekas tupperware kita, atau bekas bekas tupperware dia. tak terfikir ke kita dan dia juga pernah ucapkan perkara yang sama. berjanji bagai nak rak, planning masa depan macam butoh. last last.... takde 4ever nye de,,, paling paling tak pun. "kalau ada jodoh,,,"

so, even maybe kita akan melalui saat yang sama juga lepas ni. aku tak boleh nak janji, tapi aku boleh janji yang aku takkan lupakan setiap satu korang yang telah memakna kan hidup remaja aku. setiap satu. except kalau aku ada amnesia or alzhaimer,, maaflah. 

so. tu je kot. dah takda yang lain dah. pesanan terakhir, kalau dah besar nanti nampak kereta aku tepi jalan,, benti lah wei, tolong,, mana aku reti betulkan kereta sorang sorang. haha.

No comments:

PENUNGGU